Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Użytkownicy

TeemoPsota

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, to znowu ja (-.-). Mam pytanie chce zrobić koledze dostęp do maszyny ale się mu boje dać uprawnienia roota bo może coś usunąć i wszystko jebn... i mam pytanie jak dać koledze użytkownika który bd miał prawo tylko robić coś w danym swoim folderze usuwać itp? A jak by co jestm bardzo słaby w te klocki bo jestem początkującym w linuxie.

Opublikowano

Jeszcze tylko dodam, że na większości popularnych dystrybucji Linuksowych które mają wszystko od razu (Ubuntu np.) można skorzystać z "adduser", który większość rzeczy robi za Ciebie (sam tworzy katalog domowy użyszkodnika, itp.).

adduser marahin
Opublikowano

Up tak masz rację ale jeszcze wpisz komende po tamtej czynności taką by ustawić hasło do konta:

passwd hasło
Więc będzie:

adduser nazwa_użytkownika
passwd hasło
I wszystko cacy :p takie polecenia wykonuj z pozycji root, komenda: su -

Pozdrawiam.

Pomogłem ? klik up to Like ;D ( Lubię to ! ) xD

300 postów-> 10.10.2013 godz. 9:00
400 postów-> 19.10.2013 godz. 9:00

Opublikowano

W przypadku

adduser

nie trzeba jeszcze raz używać

passwd

Adduser, jak wspomniałem - wyręcza

useradd

bo promptuje (prosi) o konkretne informacje (hasło, imię, nazwisko, itp.) - dzięki czemu oszczędza użytkownikowi wrzucania nastu flag pod rząd w przypadku useradd. : -)