Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[TUT][C++] Mierzenie czasu wykonywania algorytmu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie wiele razy chcieliscie sprawdzic ktory algorytm wykonuje sie szybciej, lecz nie wiedzieliscie jak, od dzisiaj nie bedziecie miec tego problemu :D

a wiec, oto kod:

 

To jest ukryta treść, proszę
Na ponizszych ssach macie przyklad uzycia programu:

 

m07f.png

XjYnicC.png

 

Jak widac, printf jest prawie sekunde szybszy od couta z wlaczona synchronizacja podczas wypisywania 1000 linijek tekstu.

Aby wyniki byly miarodajne nalezy testowac wszystko w petlach, ktore beda mialy licznik rzedu 1000-2000.

Opublikowano

Dla dokładniejszych pomiarów pod Windowsem warto wykorzystać funkcje WinAPI QueryPerformacneCounter / QueryPerformanceFrequency. Więcej info w MSDN.

Ludzie znają mnie jako kill1212. Moje prace w WR można obejrzeć na youtube

Opublikowano

Powodzenia z includowaniem Windows.h pod linuxem.

chciałeś się pochwalić bystrością swojego szarego umysłu =)?

 

po pierwsze ja podałem jedno z wielu rozwiązań o tak...

po drugie większość ludzi ma windowsy, taka prawda...

o ile mi wiadomo jeżeli chcesz uruchomić plik pod jakimkolwiek unixie musisz pod niego tak czy siak skompilować.

Opublikowano

chciałeś się pochwalić bystrością swojego szarego umysłu =)?

 

po pierwsze ja podałem jedno z wielu rozwiązań o tak...

po drugie większość ludzi ma windowsy, taka prawda...

o ile mi wiadomo jeżeli chcesz uruchomić plik pod jakimkolwiek unixie musisz pod niego tak czy siak skompilować.

Po trzecie, większość serwerów ma linuxa.

Po czwarte, lepiej stosować bibliotek uniwersalne.

Po piąte, w USA już wyewoluowali i używaja urządzeń Apple i w osx/ios'ie nie ma Windows.h.

Nie pomagam na PW, od tego macie forum!!!

 

#PHP-things

 

 

08FMpDu.png

 

Opublikowano

Po trzecie, większość serwerów ma linuxa.

Po czwarte, lepiej stosować bibliotek uniwersalne.

Po piąte, w USA już wyewoluowali i używaja urządzeń Apple, i w osx/ios'ie nie ma Windows.h.

jeżeli się robi aplikację na skalę światową to myśli się o kodzie na wiele platform, ja tylko podałem 1 z wielu sposobów...

Opublikowano

Pod linuxem używa się gettimeofday, gdyż czas mierzony jest bardzo dokładnie.

Można też użyć funkcji rdtsc w assemblerze lub _rdtsc() intrinsic.

 

dawid55d, w Windowsie GetTickCount nie daje miarodajnych wyników (rozbieżność jest rzędu 10-16 ms - nawet na MSDN o tym jest napisane)

Ludzie znają mnie jako kill1212. Moje prace w WR można obejrzeć na youtube

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...