Skocz do zawartości

[Pytanie] Serwery dedykowane/procesory/rdzenie - różnica maszyn.


Polecane posty

Witam społeczność!
Chcemy dowiedzieć się, jak duża może być różnica wydajnościowa dla serwera Minecraft gdy zakupimy jeden z serwerów dedykowanych jakich podamy wam niżej. Chcemy dowiedzieć się, co bardziej się opłaca

oraz co myślicie o OVH bo słyszałem różne głosy o tej sprawie.

 

AKTUALNA MASZYNA

Maszyna która mamy uciąga maksymalnie 80 osób (później TPS zaczyna wariować od 11 do 16) Mamy masę pluginów, problem wynika z nagrzewania się procesora i 

wykorzystywaniem prawie 100% rdzeni przy 100 osobach online. Chcemy uciągnąć min. 150 osób. 


Aktualne parametry:

hosting: bloom
16GB RAM
CPU: Ryzen 9 5950X

4 rdzenie



Maszyny które chcemy zakupić: 

Maszyna NR. 1

hosting: OVH

64GB RAM
CPU: AMD EPYC 7313 32 wątki

16 rdzeni

 

Maszyna NR. 2

hosting: OVH

64GB RAM

CPU: AMD RYZEN 7 5800X 16 wątków

8 rdzeni

Który z tych maszyn będzie na tyle potężna by zaspokoić nasze wymagania? Oraz wasze zdanie o OVH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, malpii napisał:

Witam społeczność!
Chcemy dowiedzieć się, jak duża może być różnica wydajnościowa dla serwera Minecraft gdy zakupimy jeden z serwerów dedykowanych jakich podamy wam niżej. Chcemy dowiedzieć się, co bardziej się opłaca

oraz co myślicie o OVH bo słyszałem różne głosy o tej sprawie.

 

AKTUALNA MASZYNA

Maszyna która mamy uciąga maksymalnie 80 osób (później TPS zaczyna wariować od 11 do 16) Mamy masę pluginów, problem wynika z nagrzewania się procesora i 

wykorzystywaniem prawie 100% rdzeni przy 100 osobach online. Chcemy uciągnąć min. 150 osób. 


Aktualne parametry:

hosting: bloom
16GB RAM
CPU: Ryzen 9 5950X

4 rdzenie



Maszyny które chcemy zakupić: 

Maszyna NR. 1

hosting: OVH

64GB RAM
CPU: AMD EPYC 7313 32 wątki

16 rdzeni

 

Maszyna NR. 2

hosting: OVH

64GB RAM

CPU: AMD RYZEN 7 5800X 16 wątków

8 rdzeni

Który z tych maszyn będzie na tyle potężna by zaspokoić nasze wymagania? Oraz wasze zdanie o OVH.

Jeżeli patrzysz na OVH to są tam podane nazwy danych serwerów dedykowanych. Wnioskuję iż pierwszy to Advance-4, jeżeli chcesz tworzyć publiczny serwer w minecraft musisz liczyć się również z możliwymi atakami na twój serwer, także poleciłbym tutaj gamę serwerów GAME. Z tego co widzę druga propozycja jest chyba serwerem z gam GAME, także byłaby okej pod serwer. Z drugiej strony jeżeli serwer nie wydala przy 150 osobach przy takiej maszynie (pozycja nr. 2) może warto pomyśleć nad pluginamy (ich optymalizacją).
Co do samego ovh to mogę polecić, oprócz supportu, na który trzeba czasami tygodniami czekać aż rozwiążą jakiś problem. Co do ich ochrony przy serwerach GAME ataki są sprawnie opierane.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Epyca stanowczo odradzam, podobnie jak xeony i threadrippery nie nadaje się on pod serwery gier. Zwiększenie ilości wątków z 4 do 16 jedynie przyspieszy ładowanie chunków, jeśli główny wątek jest przeciążony to większa ich ilość nie poprawi znacząco tpsów. Podeślij timingi oraz profilera wykonanego za pomocą pluginu Spark, zobaczę co można poprawić w konfiguracji serwera aby mógł on uciągnąć więcej graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, ale ogólnie jest tak jak napisał @Helios1993 Nie bez przyczyny mój OVH GAME jest na i7, a nie na Xeonie. Wiele osób uważa, że i7 to przeżytek skoro teraz proponuje się inne procki, rzekomo nowsze i lepsze, a jednak nie mają racji tak naprawdę i każda partia tych starych serwerów była natychmiast rozdrapywana przez klientów. Pod Minecrafta (i nie tylko) liczy się przede wszystkim wydajność pojedynczego rdzenia, a nie ilość wątków. Oczywiście równie ważne jest I/O i tutaj zwykłe dyski SATA, a nawet SSD pozostają daleko w tyle za NVMe. Także wiele rzeczy ma znaczenie, nie tylko ram.

 

Dodam, że nie można porównywać jakiegoś hostingu serwera gry z prawdziwym serwerem dedykowanym gdzie samodzielnie stawiamy sobie Minecrafta. Firmy hostingowe znane są z naciągania parametrów i ostrego oversellingu, tak więc nawet jeżeli widać parametry, które teoretycznie odpowiadają zamówionym, to w praktyce klient nie ma pewności ile zasobów dostaje w danym momencie (i/o, cpu ticks, ram). Można ci pokazać co tylko chcesz, a dać tyle ile chce hoster. Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz... zrezygnujesz? Nie ma sprawy, jest 10 nowych na pańskie miejsce... no niestety tak to działa w dużych hostingowniach. Zazwyczaj kończy się to ich upadkiem, gdy rośnie liczba niezadowolonych klientów i coraz głośniej wyrażających zdanie na ten temat w necie, ale taki upadek trwa latami przy dużej skali działalności, więc firma spokojnie zdąży zarobić. A w razie czego rozkręca już kolejną markę i jedzie dalej jak gdyby nigdy nic.

 

W razie czego zapraszam na PW bo taka konfiguracja jaką dysponuję jest już nieosiągalna - możemy dogadać się indywidualnie na dowolną część zasobów (uczciwie przydzielonych na wyłączność). Serwer planowałem wyłączyć od stycznia, żeby ciąć koszty bo i tak praktycznie nic się na nim nie dzieje, ale jest tak dobry, że po prostu nie mam sumienia tego zrobić.

 

Edytowano przez monsune

Posiadam wydajny serwer w OVH (8x4.5GHz, 64GB, NMVe, firewall GAME, łącze 1gbps). Wejdę w długoterminową, stabilną współpracę w zakresie stworzenia jakiegoś serwera gry (warunki do uzgodnienia) lub wynajmę część zasobów (własne IP, gwarantowany ram, dysk i cpu). Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, monsune napisał:

Firmy hostingowe znane są z naciągania parametrów i ostrego oversellingu

Akurat bloom jest jednym z niewielu dobrych hostingów mc, ram i wątki procesora są w 100% dedykowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Helios1993 napisał:

Epyca stanowczo odradzam, podobnie jak xeony i threadrippery nie nadaje się on pod serwery gier. Zwiększenie ilości wątków z 4 do 16 jedynie przyspieszy ładowanie chunków, jeśli główny wątek jest przeciążony to większa ich ilość nie poprawi znacząco tpsów. Podeślij timingi oraz profilera wykonanego za pomocą pluginu Spark, zobaczę co można poprawić w konfiguracji serwera aby mógł on uciągnąć więcej graczy.

Spark: https://spark.lucko.me/dOrGHjeSfx
Timings podam za niedługo 

Ps. jest to robione przy 60 osobach online i jest 15-20tps. TPSY sa strasznie ruchliwe, jest kilka sekund gdzie spadaja a za jakis czas jest 20*

Edytowano przez malpii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwer przy 48 ms używa ok. 40% zasobów procesora, więc udowadnia to, że większa ilość wątków nic nie zmieni. Możesz zaktualizować Javę do 17 i - jeśli masz czas - serwer do 1.18.1. Przypisane do Minecrafta masz 10gb ramu, a w użyciu jest 15gb. Jeśli nic innego nie stoi na maszynie to serwer ma wyciek pamięci, który przydałoby się naprawić. Superiorskyblock zjada bardzo dużo zasobów, przydałoby się go zamienić na np. bskyblock, jednak zapewne nie jest to aktualnie możliwe. Możesz taką zmianę przemyśleć na nową edycję. Jeszcze więcej zasobów zjadają dochodzące entity oraz przedmioty na ziemi (pełno spawnerów, ogromne kaktusiarki), aby to ograniczyć możesz użyć insights to nałożenia limitów bloków/tile entity na chunk, skonfigurować alt-item-despawn-rate w configu Papera oraz znerfić spawnery (spowolnić ich działanie, nałożyć limity mobów ze spawnerów).

W timingach będę mógł zobaczyć configi serwera, więc pewnie ponownie się rozpiszę gdy je wyślesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Helios1993 napisał:

Serwer przy 48 ms używa ok. 40% zasobów procesora, więc udowadnia to, że większa ilość wątków nic nie zmieni. Możesz zaktualizować Javę do 17 i - jeśli masz czas - serwer do 1.18.1. Przypisane do Minecrafta masz 10gb ramu, a w użyciu jest 15gb. Jeśli nic innego nie stoi na maszynie to serwer ma wyciek pamięci, który przydałoby się naprawić. Superiorskyblock zjada bardzo dużo zasobów, przydałoby się go zamienić na np. bskyblock, jednak zapewne nie jest to aktualnie możliwe. Możesz taką zmianę przemyśleć na nową edycję. Jeszcze więcej zasobów zjadają dochodzące entity oraz przedmioty na ziemi (pełno spawnerów, ogromne kaktusiarki), aby to ograniczyć możesz użyć insights to nałożenia limitów bloków/tile entity na chunk, skonfigurować alt-item-despawn-rate w configu Papera oraz znerfić spawnery (spowolnić ich działanie, nałożyć limity mobów ze spawnerów).

W timingach będę mógł zobaczyć configi serwera, więc pewnie ponownie się rozpiszę gdy je wyślesz.

Prawie we wszystkim masz racje i skorzystam z twoich porad. Co do ramu,  na maszynie trzymamy oprócz skyblocka - proxy oraz lobby, co nas ogranicza z ramem daltego chcemy zakupic nowa maszyne by moc to na luzie dzwignac. Dziekuje slicznie za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, malpii napisał:

na maszynie trzymamy oprócz skyblocka - proxy oraz lobby

Możesz więc przypisać trochę mniej ramu do serwerów: 0,5gb-1gb dla proxy, 1gb-2gb dla lobby, 8gb dla serwera mc. Serwery proxy zjadają sporo ramu nad przypisanym, więc warto mieć go trochę na zapas. Jeśli korzystasz z jakiegoś forka bungeecorda to możesz się przenieść na Velocity, zyskasz więcej wolnych zasobów. Jeśli skorzystasz ze swapu to będziesz mógł przypisać do serwera mc do 12gb, dzięki temu gc będzie się mniej męczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.01.2022 o 19:42, Helios1993 napisał:

Możesz więc przypisać trochę mniej ramu do serwerów: 0,5gb-1gb dla proxy, 1gb-2gb dla lobby, 8gb dla serwera mc. Serwery proxy zjadają sporo ramu nad przypisanym, więc warto mieć go trochę na zapas. Jeśli korzystasz z jakiegoś forka bungeecorda to możesz się przenieść na Velocity, zyskasz więcej wolnych zasobów. Jeśli skorzystasz ze swapu to będziesz mógł przypisać do serwera mc do 12gb, dzięki temu gc będzie się mniej męczył.

Hej! Przepraszam, że odzywam się dopiero teraz ale weekend miałem trochę zabiegany. Podsyłam zaległy timings do twej analizy: https://timings.aikar.co/?id=7ec3af1634744870aa544985be0cb8b0#plugins
Wykorzystam plugin Insights
+ MSPT Jest dosyć wysoki, a CPU wynosi 4% przy 30 osobach online.

(+ musielismy i tak zakupic lepsza maszyne dlatego jest zauważalna róznica RAM)

Edytowano przez malpii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem, ogranicz wyrzucone przedmioty. Skonfiguruj alt item despawn rate oraz przyspiesz działanie hopperów (np. 64 przedmioty przerzucane co sekundę). Przypisałeś też zbyt dużo ramu, powyżej 12gb serwer traci na wydajności, a więcej niż 16gb nie użyje żaden dobrze skonfigurowany serwer (survivale z ~200 graczami często mają właśnie 16gb). Głównym problemem są ogromne farmy zbudowane przez graczy, których tworzenie powinno być limitowane od startu serwera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...