Skocz do zawartości

Wstępny plan na projekt Mini RPG

Polecane posty

Autor tematu Napisano (edytowany)

Witam, zgłaszam się do użytkowników tego zacnego forum po poradę i może ocenę miejsca na rynku dla trybu, który mam do zaprezentowania. Niestety nie wyślę wielu screenów z serwera, mimo że ten z dnia na dzień dostaje więcej treści, to część pomysłów jest dosyć niepewna, a niektóre rozwiązania mogą odbiegać od tego, co jest powszechnie znane i zarazem optymalne dla potencjalnego gracza. To akurat wiąże się z tym, że serwer powstaje, jako projekt zamknięty w ścisłych gronie i przeznaczony jest wyłącznie dla znajomych, którzy pomagają przy jego realizacji.

Tyle słowem wstępu, skoro podstawy mamy za sobą, to teraz zobrazuje, co mamy do zaoferowania:

 

*Pragnę dodać, że wątek będzie aktualizowany, obecnie pokazaliśmy tylko kilka podstawowych rzeczy - więcej już wkrótce*

 

 

 

 

 

Zapowiedz_na_mpcforum3.png

Edytowano przez Anterion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Grałem na kilku RPG i gra wyglądala w ten sposób, że robilo się jakieś questy, później żeby przejść dalej trzeba było zabijać moby i tak w kółko. Jeśli ten serwer nie będzie polegał głównie na walce z mobami, to myślę, że zagram. 


Jeśli w poście masz do mnie sprawę dodaj @dawidex335

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, dawidex335 napisał:

Grałem na kilku RPG i gra wyglądala w ten sposób, że robilo się jakieś questy, później żeby przejść dalej trzeba było zabijać moby i tak w kółko. Jeśli ten serwer nie będzie polegał głównie na walce z mobami, to myślę, że zagram. 

Me too. Nie skupiaj serwera tylko na walce z mobami bo to nie ma najmniejszego sensu bo to jest nudne aż do bólu, więcej kreatywności a rozgrywka będzie ciekawa i przyciągała do większej uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Czyli widzę, nie tylko mi się taki typ zabawy nie spodobał, dlatego pragnę uspokoić, że tutaj większość akcji i zabaw jest w pełni opcjonalna, owszem poświęcimy każdej aktywności dużo czasu i uwagi. Tylko to właśnie od gracza zależeć będzie, którą ścieżką podąży. Nie mamy zamiaru wprowadzać żadnych ograniczeń, czy jednej słuszne drogi rozwoju. Dlatego odnajdzie się osoba, która chce poczuć klimat przy zdobywaniu rankingu (pve/pvp), ale również taka, która woli zostać kupcem i powoli budować sobie nawet całą wioskę, jeśli ma fundusze. Nic też nie stoi na przeszkodzie graczom, którzy chcą wejść do rozgrywki na chwilę, pobudować w niezabezpieczonej strefie i uciec.

Druga sprawa, że zarówno przedmioty, jak i moby nie pójdą w stronę ilości, a każdemu z nich poświęcimy należytą uwagę, nie chcemy, żeby gracz myślał, że zamykamy go w klatce, ale też pragniemy uniknąć wrażenia, że świat jest pusty, czy przeciwnie: przepełniony. Dodatkowo dodam, że również tworzymy ten serwer z myślą, że będziemy na nim grać na zasadach normalnego gracza - co mam nadzieje pozytywnie wpłynie na naszą skuteczność rozwiązywania problemów, a również kontakt ze społecznością takiego serwera.

Problem może się pojawiać w momencie, kiedy przedstawimy poziom trudności, który jednak musi być podniesiony ze względu na całą otoczkę fabularną, co niekoniecznie wszystkim może przypaść do gustu. Myślę jednak, że i tutaj uda się nam osiągnąć kompromis. Dodam tylko, że liczba aktywności nie bierze się z tego, że nie mamy pomysłu na projekt, a z tego, że chcemy nadać mu życia i tak pewnie zrobimy mnóstwo rzeczy, których niektórzy nie zauważą (np. zróżnicowane zachowanie npc podczas deszczu, innej pory dnia itd). To jednak nie rezygnujemy z tego typu pomysłów - raczej nie należymy również do projektów, które spotykają problemy finansowe, ale jeśli tak by się stało, to mogę zapewnić, że "mikropłatności" ograniczymy do absolutnego minimum (raczej forma wsparcia, niż sklep).

W sprawie questów to już na początku rozróżniamy "zadanie" a "zlecenie" owszem znajdą się u nas i proste rutynowe zadanka, ale nie zabraknie również bardziej skomplikowanych, które dzielone są na cały scenariusz, nad którym czuwają fani fantastyki i literatury, dlatego wierzę, że zarówno ja, jak i moja ekipa będziemy w stanie sprostać naszym i waszym oczekiwaniom.

Ponieważ projekt jest cały czas w rozwoju, to chętnie zapytam, co sądzicie o przedstawionych pomysłach, a może macie jakieś swoje? Jeśli tak, to bardzo chętnie ich wysłuchamy.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Anterion Na tle innych RPG twój projekt jest bardzo ciekawy, wszystko zwięźle opisane i dobry pomysł na rozgrywkę. Czekam na efekty! :16_relieved:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Anterion Z góry daj sobie spokój z tworzeniem serwera który nie ma przyszłości.


Jeden z niewielu oficjalnych partnerów minecraft pochodzących z polski.

goPYjbL.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

1 godzinę temu, Rever_PL napisał:

@Anterion Z góry daj sobie spokój z tworzeniem serwera który nie ma przyszłości.

 

Czy zechciałbyś uzasadnić swoje stanowisko, dlaczego uważasz, że przedstawiony przez nas projekt nie ma przyszłości? Jak już mówiłem projekt powstanie bez względu na opinię publiczną, to jednak chciałbym poznać twój punkt widzenia. Ponieważ, to że zdecydowaliśmy, że projekt wystartuje z aprobatą innych, czy też bez niej, nie oznacza, że ignorujemy, co się do nas mówi. Kolejna sprawa - nie chcemy na tym projekcie zarobić, nie oczekujemy żadnych funduszy od społeczności na rozwój projektu. Przekładamy świat fantasy z powieści na mechanikę minecrafta; mówiąc najprościej, dajemy duży wybór i otwarty świat, który jest bogaty w różne aktywności. Pragnę dodać, że projekt jest bezterminowy, co za tym idzie: nikt nam nie dyktuje terminów, mamy też dostatecznie dużo ludzi, motywacji i samokontroli, a to wszystko, czego trzeba, żeby projekt wystartował i funkcjonował samodzielnie.

 

W dalszym ciągu wątek będzie aktualizowany, tylko chcemy podać wam całość w zadowalającej formie graficznej, dlatego potrwa to nieco dłużej.
 

 

 

Cytat

Aktualizacja pojawiłaby się wcześniej, ale napotkałem nieznany problem, który wiązał się z brakiem możliwości pisania wiadomości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa prezentacja i sam projekt. Jestem bardzo ciekaw efektu końcowego i osobiście na pewno zagram na serwerze :D Czekam na aktualizacje :) 


335414.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest bardzo interesujący, jednak zanim wystartujesz z takim serwerem przemyśl dokładnie, czy Ci się to opłaca. Trzymam kciuki, nie porzuć projektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 27.04.2019 o 20:33, pp3623 napisał:

Bardzo ciekawa prezentacja i sam projekt. Jestem bardzo ciekaw efektu końcowego i osobiście na pewno zagram na serwerze :D Czekam na aktualizacje :) 

 

Dnia 29.04.2019 o 00:04, sk8erace1 napisał:

Pomysł jest bardzo interesujący, jednak zanim wystartujesz z takim serwerem przemyśl dokładnie, czy Ci się to opłaca. Trzymam kciuki, nie porzuć projektu.

 

Bardzo dziękujemy za miłe słowa, pragnę ponownie uspokoić, że projekt nie zostanie porzucony, zarówno ze względu na sam charakter, jak i zasad na jakich powstaje; dlatego też już na wstępie mogę powiedzieć, że jest on dla nas bardzo opłacalny. Jednocześnie mogę dodać, że jesteśmy gotowi na koszta, jakie będzie ten projekt generował i to nie powinno się szybko zmienić.

 

Przed oficjalnym otwarciem serwer zostanie dokładnie sprawdzony przez grupę testerów, dlatego nie powinniście napotkać żadnych błędów uniemożliwiających rozgrywkę (chociaż nawet w tej fazie tworzenia serwera, każda zmiana jest sprawdzana pod kątem optymalizacji).

 

Obiecana aktualizacja - informacji o serwerze powinna pojawić się najpóźniej do wieczora, 5 maja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Świetnie to wygląda i zapowiada, no nie ma się do czego przyczepić jedynie napisać jakieś pomysły czy propozycje, ale taki serwer na publicznym raczej nie miał by sensu istnienia, nie ze względu na tryb i co na nim jest ale ze względu na to że zawsze znajdzie się ktoś kto będzie niszczył innym zabawę, griefował itd. Raczej bym stawiał na prywatny serwer z selekcją graczy (tu też jest możliwe ryzyko, lecz o wiele mniejsze), chyba że będą jakieś zabezpieczenia.

 

Tutaj jest moja opinia o serwerze rpg.

 

Fajnie by było gdyby to wszystko przenieść też w jakiejś części do innego świata mam tu na myśli netheru i endu, żeby tam też coś na nas czekało,

nie na zasadzie, że pójdź zabij tam moby tylko też jakąś historia przedstawiająca tą część świata. Chętnie zobaczyłbym coś związanego z rybami i rybołówstwem chociażby łuski, skórę na wymianę lub do wytworzenia jakiegoś przedmiotu żeby ta czynność też miała wpływ na rozwój naszej postaci i gry, pamiętaj łowienie jest najważniejsze.

 

Te wszystkie nowe bronie żeby nie były tylko nagrodą za prostą misje typu zabij, wydrop albo crafting, tylko powiązane z większym questem, na którego będzie składać się kilka czynności różniących się od siebie (wykop, zdobądź, znajdź, zapłać, przepal, oddaj, rozwiąż zagadkę). No w sumie to chodzi o to, żeby było więcej gadania, odkrywania świata i robienia zamiast zabijania i chodzenia tam i z powrotem, no i te wszystkie czynności które są w minecraft były bardziej rozbudowane.

 

Jak już wspominacie o gildii to kurde nie mogę tego ominąć, bo zlecenia nie zawsze daje główna organizacja ale też inne pomniejsze grupy, które się w niej uformowały. Taka pomniejsza grupa lub jakiś związek kowali czy łowców, który należy do tej głównej gildii może założyć własną siedzibę i rozdawać zlecenia. Grupa, która posiada siedzibę mogłaby również sprzedawać zdobyte surowce, przedmioty innym graczom. Skoro już mamy siedzibę naszej grupeczki to można ją rozbudować o np. możliwość wytworzenia własnej broni (wybór skina z tych 50 i modyfikacja nazwy/enchantów) np. jeśli ktoś się specjalizuje w tej dziedzinie.

 

Wiadomo, że pomysłów jest więcej co do samego świata ale wymieniłem takie, które towarzyszą nam od rozpoczęcia naszej przygody do końca albo i jeszcze dłużej.

 

Jest to tylko moja opinia, ale fajnie byłoby coś takiego zobaczyć, wiadomo oczywiście że nie jest to łatwe.

Jak są jakieś błędy składniowe to moja wina bo poprawiałem z 10 razy, żeby było wiadomo o co chodzi.

 

Wiadomo, że te wszystkie serwery, które powstawały w przeszłości też były fajne lecz naprawdę zachęciłeś mnie twoją prezentacją i pomysłem, że musiałem coś napisać, wcześniej nie miałem takiej chęci także gratulacje. Przy okazji nareszcie była jakaś okazja żeby pogadać o fantasy i podzielić się swoimi przemyśleniami. :15_yum:

Edytowano przez ninja12412
Coś jeszcze się zapaliło w tej energooszczędnej żarówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Autor tematu Napisano (edytowany)

Bardzo dziękujemy za miłe słowa, jeżeli chodzi o kwestie publikowania serwera w sposób otwarty - zostanie on zaopatrzony w niezbędne narzędzia do takiego funkcjonowania. Dlatego dobrze skonfigurowany anticheat to podstawa, ale również nie można zrzucić na niego wszystkich zadań, traktujemy go jako swoisty filtr. Resztą musi się zająć administracja, ale większość z nas ma doświadczenie w sprawach zarządzanie, więc i tutaj nie powinniśmy zawieść.

Na wstępie mogę powiedzieć, że cały czas myślimy, co zrobić z netherem, czy endem - były pomysły przeniesienia ich na jedną mapę, oznaczałoby to jednak ograniczenie świata i zagospodarowanie podziemi i miejsc normalnie niedostępnych dla gracza. Planowaliśmy też wprowadzić do tych miejsc osobną walutę, która byłaby wymienialna w normalnym świecie na monety, ale zakupy w netherze i endzie prowadzone by były tylko za pomocą waluty tych "światów".

Pragniemy rozwinąć na serwerze również profesje, aby gracz miał możliwość zdobywania poziomu na zupełnie różne sposoby, akurat pomysł na wykorzystanie roli rybaka całkiem ciekawy, ale raczej nie będzie to rozdzielona profesja, ale składników zdecydowanie nie zabraknie dla żadnej z ról, o to możecie być spokojni. Jak już mówiliśmy, projekt tworzymy z myślą o rozgrywce, planujemy również grać na nim na równych zasadach z innymi graczami, dlatego takie aspekty będą dokładnie sprawdzane. Uważamy, że balans to fundament każdej mechaniki.

Mówiąc o uzbrojeniu mieliśmy na myśli znacznie więcej, na ten moment dodam tyle, że będzie można śledzić postęp ich rozwoju, a niektóre może nawet modyfikować, nie chcemy też powielać błędów grindu, dlatego epiej dopasujemy levele do broni, żeby nie było sytuacji, że gracz musi spędzać ~trzy godziny, żeby nadgonić swój poziom względem niewiele lepszej broni. Jeżeli chodzi o sposoby jej zdobywania, owszem wylecą one z wroga i w rutynowych zadaniach, sami je wytworzycie, znajdziecie u kupca w szafie, a może w hazardzie wygracie. 

Nie wszystkim się to spodoba, ale po świecie będzie trzeba dużo chodzić, owszem pojawią się opcjonalne możliwości szybkiej podróży (ale wszystko ma swoje konsekwencje), chcemy stworzyć świat, w którym gracz będzie musiał się zastanowić, co mu się opłaca, a co nie. Rozgrywka nie będzie prosta, wiele rzeczy postanowiliśmy zmienić do celów fabularnych; diament i złoto to już nie ten sam surowiec, który co znacie; złota zbroja nie musi być już tak słaba, a diamentowa w porównaniu z nowymi surowcami wypada dosyć przeciętnie (nie pomaga tu nawet prot IV). Takie zmiany mogą skutecznie zniechęcić sporą część chętnych na prosty serwer, ponieważ wymagają od gracza nieco więcej zaangażowania i poznawania nowych zasad, jakimi ten świat się rządzi. Miasta i miasteczka będą pełne życia, a rozmawiając z opcjonalnymi postaciami można dowiedzieć się o kilku sekretach, które nie będą podane w tak oczywisty sposób. Nie ma też, co liczyć na informacje: idź (koordynaty) i wróć - nawet do takich prostych zadań zostanie dodane trochę klasycznego stylu. Wymagać to będzie orientacji w terenie (a może ktoś sobie ściągnie moda, żeby zapisywać lokacje - nie mam nic przeciwko, ale i tak trzeba odkryć punkt orientacyjny chociaż raz). Jeżeli się zniechęciliście, wybaczcie nam to szaleństwo, spokojnie nie zasypiemy was tysiącem informacji, na start gracze otrzymają możliwość przejścia samouczka, ale oczywiście to nie koniec porad, te są wpisane w sam świat, wystarczy tylko chcieć je znaleźć.

Źle zrozumiałeś nas z zadaniem gildii w tym świecie, jest to miejsce znacznie ważniejsze, to nie tylko jednostronne rozdawnictwo zleceń, niestety nie możemy udzielić więcej informacji w tej sprawie.


Podaliśmy też wiele bardzo szczątkowych informacji nie bez powodu, wyczekujcie kolejnych aktualizacji. Postaramy się również dalej odpisywać każdemu zainteresowanemu tym tematem, pozdrawiamy.

Edytowano przez Anterion
Zmiana koloru czcionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem skąd nadal panuje przeświadczenie, że ludzie chcą grać na serwerach RPG w minecrafcie. Czyta się o tym zawsze fajnie, no bo "w końcu coś innego niż survival i do tego jakie złożone - czekamy, aż wyjdzie - nie mati? My będzie grać! Powodzenia!!!Oone!one!". A jak przychodzi co do czego, to serwer albo nie wychodzi z Limbo produkcyjnego, po naprawdę długim nakręcaniu hype - no bo jednak autorzy się przeliczyli i to nie jest takie hop siup pluginy z neta i jadym. Albo najzwyczajniej po starcie nikt tam nie gram.

Mówię to wszystko  z autopsji - ilość pracy jaką trzeba włożyć w tego typu serwer jest wprost odwrotnie proporcjonalna do korzyści jakie z tego serwera wyciągnięcie (i nie mówię tu nawet o pieniądzach), bo roboty jest przy tym w cholerę, a koniec końców nikt tam nie gra.

Mimo wszystko powodzenia.


106071453484304291456.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Pitbull_ napisał:

Nie rozumiem skąd nadal panuje przeświadczenie, że ludzie chcą grać na serwerach RPG w minecrafcie. Czyta się o tym zawsze fajnie, no bo "w końcu coś innego niż survival i do tego jakie złożone - czekamy, aż wyjdzie - nie mati? My będzie grać! Powodzenia!!!Oone!one!". A jak przychodzi co do czego, to serwer albo nie wychodzi z Limbo produkcyjnego, po naprawdę długim nakręcaniu hype - no bo jednak autorzy się przeliczyli i to nie jest takie hop siup pluginy z neta i jadym. Albo najzwyczajniej po starcie nikt tam nie gram.

Mówię to wszystko  z autopsji - ilość pracy jaką trzeba włożyć w tego typu serwer jest wprost odwrotnie proporcjonalna do korzyści jakie z tego serwera wyciągnięcie (i nie mówię tu nawet o pieniądzach), bo roboty jest przy tym w cholerę, a koniec końców nikt tam nie gra.

Mimo wszystko powodzenia.

Zacznijmy może od fundamentu projektu, czyli odpowiadając na pytanie: dlaczego uważamy, że ktoś chce grać na serwerze rpg, odpowiedź jest prozaiczna: bo my chcemy zagrać w to, co uda nam się wytworzyć, a ponieważ projekt jest tworzony w taki, a nie inny sposób, nawet osoby pomagające przy kreacji tego świata dalej będą mogły się świetnie bawić. Zdecydowaliśmy, że wszystkie mechaniki będą dostosowane pod serwer publiczny i o ten kierunek zaczęliśmy dbać, co doprowadziło do całkowitego przebudowania; praktycznie stworzenia serwera na nowo. Nikt z członków ekipy nie ma zamiaru ustępować w tym postanowieniu, co więcej serwer nie utknie na stałe w jednym etapie - przy finalnej wersji, a dalej będzie otrzymywać łatki oraz bogatą zawartość w trosce o komfort i sens dalszej gry. Odpowiadając na pytanie w sprawie promocji serwera, jak również jego autorskich zasobów, to odpowiedź mogę dać tylko jedną: serwer będzie posiadać całe to zaplecze, co jest dodatkowym czynnikiem, dlaczego nie wycofamy się z jego otworzenia.

Jak najbardziej mogę zrozumieć wszelkie obawy i frustracje, które pojawiają się, gdy ciekawie zapowiadający się serwer nie ujrzy światła dziennego, pragnę jednak powiedzieć, że jesteśmy dostatecznie doświadczeni w tych kwestiach, żeby nie dopuścić do takiej sytuacji w naszym przypadku. Przynajmniej cały czas będziemy udowadniać nasze kompetencje w tej sprawie i pokazywać rezultaty naszej pracy. 

 

Bardzo dziękuję za komentarz, dołożymy wszelkich starań, żeby udowodnić; że jesteśmy warci poświęconego nam czasu.

 



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konkrety, a nie gładkie słówka - to podstawa, zobaczymy się na alfie/becie czy tam innym otwarciu. O ile wystartujecie 🙂


106071453484304291456.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   1 użytkownik


×
Okienko zamknie się za 5 sekund...