Skocz do zawartości
Drodix

Button w Unity przestaje działać

Polecane posty

Autor tematu Napisano (edytowany)

Witam.

Mam problem z przyciskami (buttonami) w Unity.

(Dopowiem tylko że gra jest na Androida w 2D i jest to clicker)

Zrobiłem Canvas o nazwie Menu gdzie mam 4 duże przyciski.

Shop, Cases, EQ, i Back.

Do tego Menu przechodzi się poprzez guzik w grze.

Gdy klika sie dany button np. Cases odpala sie canvas w którym są skrzynki oraz pojawia sie kolejny przycisk, który ma przywracać do tego menu (tzw. Back to menu)

Gdy wejdę w Cases, odpala się ładnie canvas i gdy dam przycisk "Back to menu" wracam do menu gdzie mogę przyciskać kolejne przyciski.

Natomiast gdy wejdę w Canvas o nazwie EQ lub Shop to po powrocie przyciskiem "Back to menu" nie mogę w menu przycisnąć żadnego innego przycisku i gra tjb. się zwiesza.

Ma ktoś pomysł dlaczego?

Jak będzie potrzeba mogę podać tutaj skrypt napisany do tych guzików.

Edytowano przez Drodix
Błąd ortograficzny

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

hmm zakladal bym 2 scenariusze
1. wywala buttona albo jakas odnego z hierarchii z niego (badz cokolwiek z nim zwiazanego )
2. wywalasz Delegate z Component <Button>
odpal w edytorze gierke i  sprawdz hierarchie GameBobjectow :l ,

a wlasciwie to ja wyglada hierarhia z canvas ? moze nie aktywujesz drzewka

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Autor tematu Napisano

@damianq20 Hierarchia jest dobrze ustawiona. Jak odpalam gierke w edytorze to wszystko działa, w konsoli nie wyskakują żadne błędy i wszystkie przyciski są aktywne. 

Udostępnij ten post


Link to postu

tak ale musisz tymi przyciskami zarzadzac , tzn wylaczac je (chyba ze masz inaczej to rozwiazane)
najprosciej podpiac odpowiednie przyciski pod gameobject i wylaczyc gameobject (nie usuwac tylko dezaktywowac)
nooo chyba ze masz wiele canvasow :l wtedy nieco komplikujesz sprawe, ale jesli wyswietla ci menu (przyciski) to w zasadzie wszystko powinno sie wykonywac, i jedyne co moze byc zle to z kodem w przycisku (debugowales czy dziala wciskanie ? , czy gdy zawiesza gre caly czas leca update dla klatek dla monobehaviur ?
, .. dalej obstawial bym jednak ze usuwasz delegata metody z UI BUtton , wtedy wszystko bedzie dzialac a nie bedzie odpowiadac na klikniecia w menu
 

po czym wnioskujesz ze sa aktywne ? debugowales monobehaviour Update() ?

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×