Skocz do zawartości

pp3623

Members
  • Zawartość

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  1. Update Nastąpiły pewnie zmiany w ustawieniach CIT w optifine. Jak pewnie wiecie w wersji 1.13.x zostały zlikwidowane ID przedmiotów i teraz operujemy samą nazwa np diamentowego kilofa (diamond_pickaxe) Co za tym idzie w samym pliku .Properties naszych przedmiotów w linijce "matchItems =" nie wpisujemy już ID przedmiotu ponieważ dany przedmiot już go nie posiada, a co za tym idzie nasz przedmiot nie zostanie poprawie wyświetlony. Używamy nazwy przedmiotu (Wyżej został podany sposób jak odzyskać nazwę przedmiotów) Ponad to zmieniła się sama lokalizacja naszych przedmiotów : Wcześniej nasze przedmioty się znajdowały w ".minecraft\resourcepacks\NaszTXT\assets\minecraft\mcpatcher" Jednak teraz ta lokalizacja powinna wyglądać " .minecraft\resourcepacks\NaszTXT\assets\minecraft\optifine" Oczywiście pamiętamy o nazywaniu naszych .png oraz .properties z małej litery i wszystko będzie ładnie działać :D
  2. Update Dnia 06.01.2019 na naszym serwerze powstało pierwsze Państwo Dargerian które powstało z połączenia miast SwampShore kierowane przez gracza Egzequtor Oraz Evolution kierowane przez gracza Master Wyżej wymienionym Graczom oraz ich miastom serdecznie gratulujemy! Również serdecznie zapraszamy nowych graczy do stworzenia swojego Miasta lub Państwa, jego własnej historii na naszym serwerze! Kronikarz Calem Członek administracji serwera Zaplecze.Org
  3. Adres serwera: Zaplecze.org Wersja: 1.13.2 Discord: https://discord.gg/fF2D6Dp Po półrocznej przerwie, którą poświęciliśmy na robienie IV edycji (z wieloma turbulencjami) chciałbym zaprezentować Państwu IV edycję serwera Zaplecze.org . Tym razem postanowiliśmy uczynić rozgrywkę możliwie przystępną, a jednocześnie ciekawą. Postawiliśmy na plugin Towny, któremu towarzyszy prosta i przejrzysta ekonomia, której konstrukcja wymusza na graczach współpracę w celu budowy miasta, gdyż samotne prowadzenie miasta na Zapleczu jest trudne i będzie wiązać się z niewątpliwie dużą liczbą poświęconego czasu. Byłbym w stanie opisać w tym poście znacznie więcej rzeczy, które charakteryzują nasz serwer, zdaję sobie jednak sprawę, że prawdopodobnie nikt by tego nie przeczytał. Wobec tego pozwolę sobie tylko jeszcze napisać, że Zaplecze.org jest prowadzone przez hobbystów i nie posiada mikropłatności, ponadto nikt w naszej ekipie nie uważa się za profesjonalistę i szczerze to przyznajemy. Zaplecze.org jest prowadzone jako nasze wspólne hobby, nie zaś jako biznes. Teraz już mogę zamilknąć i przedstawić resztę materiału reklamowego: Linki, ważne informacje i im podobne: Dodatkowa informacja: Życzymy miłej gry i mamy nadzieję, że nie zawiedziemy Państwa oczekiwań (a jeśli zawiedziemy, prosimy nam napisać, to pomoże nie zawieść oczekiwań innych graczy) Administrator serwera Zaplecze.org z ekipą
  4. @Yadomi Sądzę że gdy już paczka będzie w miarę stabilna to wrzucę ją do pobrania dla wszystkich bo sam nie mam ochoty na ten moment prowadzić jakiegokolwiek serwera. Co do ekipy to na ten moment tworze go sam. Jednak gdyby ktoś chciał pomóc na pewno dostałby jako pierwszy pełne prawo do publikacji oraz postawienia serwera na tych plikach (Mi wystarczyło by że gdzieś tam by o mnie wspomniał jako o autorze :) ) Gdyby ktoś był zainteresowany to pisać :D
  5. @Yadomi Teraz już widzę Jednak myślę ze wersja ze screenami + opisy i wszystko pod ręką (W jednym miejscu) również nikomu nie zaszkodzi
  6. Serdecznie witam w poradniku jak zainstalować Optifine, Texture pack (resource pack) oraz Shadery Pewnie gdzieś znajduję się podobny poradnik jednak ze względu na moją twórczość (Tworzenie własnych paczek tekstur) postanowiłem połączyć wszystkie trzy opcje w jednym poradniku. Optifine Na sam początek wchodzimy na https://optifine.net/downloads , wybieramy określoną wersje i klikamy Download Pobrany plik jest instalatorem Optifine na naszym komputerze dlatego po uruchomieniu go otrzymamy o to takie okno Jak pewnie się domyślasz klikamy Install (Raczej nie jest polecane zmienianie ścieżki instalacyjnej, Chyba ze nasz Minecraft znajduję się w innym miejscu jak standardowo) Po udanej instalacji możemy przejść do samego klienta aby uruchomić grę przez Optifine (Standardowo Optifine już jest ustawiony w kliencie a więc nie musimy nic zmieniac) klikamy PLAY ResourcePack (Texture Pack) Zacznijmy może co to jest TexturePack? Co on wprowadza do rozgrywki? Za jego pomocą możemy zmieniać skórki (Wygląd): - bloków - przedmiotów Oraz zmiana "Bazowych" rzeczy w kliencie takich jak (Za to odpowiada już Resource Pack) : - Dźwięk - Tło okna wejścia (Menu) - Napisy końcowe - Obrazy I wiele więcej Przechodząc do instalacji Klikamy przycisk Windows (Na klawiaturze, lub na pulpicie w lewym dolnym rogu ekranu) i w pasku wyszukiwania wbijamy %appdata% i przechodzimy do pliku " .minecraft " Po otwarciu tego pliku otrzymujemy foldery odpowiadające za cały klient Minecraft. Poszukujemy folderu "ResourcePack" I w tym właśnie pliku kopiujemy, wklejamy nasz plik z "ResourcePack" Uwaga!!! Nasz plik teksturami (ten który wrzucamy do ResourcePack) MUSI mieć rozszerzenie .ZIP inaczej klient do nie odnajdzie! (Opcjonalnie podczas prac nad naszymi teksturami można rozpakować plik .Zip i klient nadal go widzi, Wtedy podczas zmiany w pliku tekstur nie musimy "Restartować" klienta) Jeżeli nasza instalacja przeszła pomyślnie uruchamiamy nowe teksturki W samym menu klikamy Opcje (Options) Po czym (Już w menu Opcji) otwieramy Paczki zasobów I tam przesuwamy nasz plik tekstur na prawa stronę (Obowiązkowo na samą górę) Shadery Co to są shadery? Co one wnoszą do rozgrywki? : - Są odpowiedzialne za lepsze cieniowanie i oświetlenie w samej rozgrywce - Nie które z nich odpowiadają za odbicia lustrzane w wodzie, Realistyczne rozmycia obrazu czy też zmiany kolorów - Ogólnie poprawiają "Obraz" samej rozgrywki Na sam koniec poradnika wrzucę parę screenów Odnośnie zmian świata gry z shaderami jak i z nowym resource pack Miejmy jednak na uwadze fakt że nie każdy sprzęt odpali każde shadery (Są różne wersje shaderów zależne od możliwości naszego sprzętu) Jak zainstalować shadery? Ponownie chodzimy do .minecraft (Jak? Popatrz na sekcje ResorucePack) Jednak w tym wypadku wybieramy shaderpacks i tam właśnie wrzucamy nasz plik z shaderami Odpalamy grę, przechodzimy do opcji (Tak jak w sekcji ResourcePack) oraz wybieramy "Ustawienia graficzne" (Video Options) Następnie klikamy "Shadery..." Tutaj już klikamy określoną nazwę shaderów które chcemy uruchomić (Tutaj niestety brak screena) Na tym kończymy ten jakże długi poradnik. Tak jak obiecałem tutaj wrzucam efekty Shaderów oraz Resourcepack Efekt otrzymany po uruchomieniu jednego z Shaderów Efekt otrzymany po uruchomieniu jednego z ResourcePack Dzięki za przeczytanie poradnika
  7. INFO: Bardzo małymi kroczkami zaczynam działać odnośnie projektu. Sam zarys mapy już jest teraz tylko obróbka Link do zrzutu mapy z programu (Nie mogę go tu wrzucić jako załącznik...) : https://zapodaj.net/5dc74e9fb31cf.png.html
  8. Stworzyłem wstępny zarys jakbym widział serwer: Skyblock - Inny niz wszystkie. O co chodzi? Cala rozgrywka toczy się na wielkiej mapie która nie ma dna (dziura) A jej spawn unosi się wysoko nad ziemia (Spawn pewnie 180+ a sam "Normalny" poziom 70 80) Wszystkie biomy są standardowo rozrzucone po świecie jednak z tą różnica ze gracze nie maja dostępu do standardowego kopania surowców (Pod ziemia) (Patrz wyżej) Na samej mapie występowały by kontynenty które były by od siebie w różnych odległościach (150, 200) każdy z nich byłby połączony mostem? Most byłby pilnowany przez coraz to potężniejsze potwory a gracze musieliby je pokonać aby przekroczyć ta "Granice" a gracz lub gracze którzy by pokonali potwory byliby kimś w rodzaju "Tanów" aktualnego kontynentu. Każdy z kolejnych kontynentów odkrywałby przed graczami coraz nowsze rzeczy (Surowce, bloki czy możliwości samej gry) oraz posiadałby swoja stolice w której gracz może oswoić się z nowościami, sprzedać nowe przedmioty, wziąć questy czy wynająć, dowiedzieć się jak "Przyzwać" odpowiedniego osadnika. (Akurat ten podpunkt jest bardzo naciągany i pewnie będzie dopracowany później) Każdy kolejny kontynent byłby coraz mniej przyjazny dla graczy (Przez co tez coraz trudniejszy do zasiedlenia) jednak byłby na pewno bogatszy w złoża naturalne oraz otwierałby przed graczami coraz to więcej nowości. Z biegiem czasu gracze otrzymaliby możliwości zakładania miast, gildii które rządziły by na określonym terenie oraz otrzymały by pewne ułatwienia (Magiczna kopalnia która się nigdy nie skończy o ile wykopujemy w niej określonym przedmiotem, Skarbiec gildi który byłby połączony ze spawnem na którym można handlować za odpowiednia walutę, bezpieczeństwo własne oraz swoich przedmiotów)
  9. Wszystko fajnie. Tylko jaki sens ma tworzenie kolejnego klona minecraft?
  10. Ostatnim czasem zastanawiam nad stworzeniem serwera minecraft jednak głównym problemem jest wybranie trybu. Tak więc wpadł mi pomysł aby stworzyć Skyblocka jednak z pewnym nowościami (Coś czego jeszcze nie było a już na pewno nie na vanilli) Po co stworzyłem ten temat? Aby poprosić was o ocenienie mojego pomysłu, pisanie jakie nowości chcielibyście zobaczyć na serwerze lub czego wam brakuję w aktualnych serwerach (Lub czego brakowało na tych na których graliście) Nie jest to żadna forma reklamy. Po prostu stwierdziłem że fajnie było by wypuścić jakiś serwer z dodatkiem mojej dłubaniny (Którą będzie można obejrzeć w linkach na końcu) Tak samo nie obiecuję że takowy serwer kiedykolwiek wystartuję (Jedynie jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę zawołać na teoretyczną bete) Tak więc co chciałbym stworzyć na serwerze? - Całkowicie nowe surowce wraz z ich odpowiednikami broni, narzędzi, zbroje - Każda z wysp miała by swoją unikatową cechę (Różne surowce, różne potwory, możliwość stworzenia na nich nowych bloków lub maszyn) - Nowe możliwości wydobywania surowców (Bo ileż można kopać...) - Nowy system nagradzania za każdy poziom "Wyspy" (Paczki z których leciały by nowe przedmioty) - Możliwość stworzenia wioski npc (Nie mówię tu o villagerach) które pomogły by nam w kopaniu, przetapianiu surowców, tworzeniu całkowicie nowych przedmiotów, budowaniu budynków czy choćby broniły by nas przed nocnymi marami itp. - Magia, zaklęcia (Nie tylko destrukcyjne) wiele różnorodnych artefaktów do wylosowania w skrzynkach podarunkowych czy eventach - Łączenie wysp w całe miasta (Wymagane podbicie, dogadanie się z właścicielami wysp) Pomysły bardziej odległe: - Nowy świat, w nim nowe stworzenia (Neutralne, przyjazne, agresywne) jeszcze więcej nowości (Surowców i bloków) nowe struktury (Kto wie może i bossy) - Nowe pojazdy różnego typu (Pływanie, latanie itp) które ułatwiły by nam podróżowanie po nowym świecie (Jak i świecie podstawowym) - Lekki wątek RPG (Parę questów które były by rozsiane właśnie w nowych strukturach, lokacjach) Legenda: BIAŁY - Rzeczy które już kiedyś stworzyłem, były one w pełni funkcjonalne i są to realne pomysły MORSKI - Rzeczy które kiedyś tam "Próbowałem" stworzyć jednak przez brak werwy zostały zaniechane i zapomniane Obiecane linki: Dziękuje za przeczytanie tematu, Zapraszam obejrzeć w/w linki i skomentowania aktualnego
  11. CIT - Custom item texture Co to właściwie znaczy? Jak tego używać? Na co to komu? To właśnie pytanie zadają sobie pewnie niektóre osoby... W tym poradniku będę starał jak najprościej wytłumaczyć co to CIT, jak uruchomić nowe przedmioty (A raczej ich tekturki) oraz jak je wykonać i jakich programów używać. W poradniku będę się opierać o 1.12.2 Na sam początek będą nam potrzebne: 1. OptiFine 1.12.2 HD U C9 lub wyższe wersję 2. Pomysł na wygląd nowego przedmiotu (Aby wykonać prostą texture wymagane są wręcz minimalne umiejętności) 3. Zastosowanie dla naszego przedmiotu i ewentualne pluginy 4. Chęci Pozwólcie że będę opisywać każdy krok z osobna. 1. Wchodzimy na stronę Optifine (https://optifine.net/downloads) i pobieramy wersję wyższą jak C9 2. Decydujemy się na nowy miecz. 3. Miecz jak miecz. Ma dobrze wyglądać aby teoretyczny wojownik się go nie powstydził nosić 4. To już sprawa każdego z osobna. Po zainstalowaniu Optifine wybieramy się do pliku głównego minecrafta (Klikamy start wpisujemy %appdata%, poszukujemy pliku .minecraft) Musimy znaleźć plik resourcepacks w którym będzie się znajdować nasz teoretyczny plik tekstur. Do samych testów możemy wykorzystać już gotowy plik tekstur chociaż ja polecam bawić się na teksturach vanilli (np. ten http://www.9minecraft.net/vanilla-basics-resource-pack/) po ściągnięciu tekstur wypakowujemy je w aktualnym folderze i otwieramy wszystkie pliki aż natrafimy na plik miedzy innymi "textures" czy "particle" i obok nich tworzymy folder o nazwie "mcpatcher" a w nim tworzymy plik "cit" (Co to jest plik ctm? Opisze to w innym poradniku) Tutaj tworzymy plik który będzie podpisany "test" (nazwa jest akurat najmniej ważna, Najważniejsze aby nazwa zaczynała się z małej litery!) co dalej? W samym pliku powinny się znajdować dwa pliki: 1. Nasz plik wyglądu przedmiotu (.png) 2. "Instrukcja" dla klienta (.properties) Należy pamiętać że obszar roboczy podczas tworzenia skórki przedmiotu (.png) MUSI być 16x16 Tworzymy samą skórkę dla przedmiotu i wrzucamy ją do folderu test (Nazwa nie może zawierać dużych liter!) Po zakończeniu prac i wrzuceniu skórki do naszego pliku tworzymy instrukcję dla klienta. Tworzymy nowy dokument z rozszerzeniem w/w (.properties), otwieramy go i kierujemy się screenem poniżej : Type - W jaki sposób ma być wyświetlony nasz przedmiot : Item - Jest to prosta podmiana tekstury danego przedmiotu na ten który stworzyliśmy Armor - Zmiana wyglądu zbroi, Dotyczy również wyglądu na graczu, mobach Elytra - Zmiana wyglądu Elytry w/w matchItems - ID przedmiotu pod który podmienimy przedmiot (Również można użyć nazwy przedmiotu które widzimy w etykietach przedmiotów) textures - Odsyłamy klienta do textury na którą ma podmienić wygląd (W tym przypadku muszkiet.png jednak rozszerzenie nie jest wymagane) nbt.display.Name=ipattern: - Nazwa jaką będzie nosić nasz nowy przedmiot (Gdy nazwiemy odpowiednio przedmiot o odpowiednim ID będzie posiadał on nasza teksture) PAMIETAJ!!! Nazwy obu plików oraz wszystkich folderów które stworzysz (W których są zawierane dane pliki) MUSZĄ być nazwane z małej litery!. Po pomyślnym zapisaniu pliku uruchamiamy grę za pomocą optifine Po wejściu do gry nazywamy przedmiot o odpowiednim ID na naszą nazwę (Opcjonalnie można to zrobić na kowadle) Cieszymy się nową bronią! Co do nowych efektów, statystyk i zastosowań dla nowych przedmiotów polecam parę pluginów (I sam ich używam) - CustomItemRecipes (https://www.spigotmc.org/resources/customitemrecipes.53788/) - MMOItems (https://www.spigotmc.org/resources/mmoitems-40-stats-35-abilities-item-edition-gui.39267/) PŁATNY! - Otherdrops (https://www.spigotmc.org/resources/otherdrops-updated.51793/) Programik w którym osobiście tworzę nowe przedmioty: https://www.getpaint.net/download.html Potężny program Również odsyłam was po więcej do dokumentacji (Po angielsku): https://github.com/sp614x/optifine/blob/master/OptiFineDoc/doc/cit_single.properties Jeżeli dotrwałeś do samego końca poradnika to bardzo dziękuje za przeczytanie Gdyby były jakieś pytania zapraszam na pm lub pisać w temacie. Z przyjemnością pomogę Poradnik trochę "Zepsuty" jednak myślę że nie jednej osobie się przyda Paczka stworzona właśnie tym sposobem:
  12. @marmegil folder plugins wrzucamy do ftp (Podmieniamy plik) i restartujemy serwer, txt wrzucamy do klienta (Otwieramy menu start wpisujemy %appdata%, szukamy .minecraft i wrzucamy calosc do resourcepacks) Aby txt dzialal wymagany jest optifine 1.12.2-OptiFine_HD_U_C9 (Link do strony projektu https://optifine.net/downloads) Po zrobieniu wszystkiego uruchamiamy txt w samym minecrafcie (Wbijasz do opcji, Paczki zasobów i txt na prawo na samą góre) Pozniej juz tylko craftujesz nowe itemy, czy eksplorujesz swiat

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...