Skocz do zawartości

Witaj na MultiPlayer Community Forum | Kody, Porady | Gry online
Zarejestruj się aby otrzymać dostęp do pełnej funkcjonalności forum. Po rejestracji i zalogowaniu będziesz mógł tworzyć tematy, wysyłać odpowiedzi na istniejące wątki, wysyłać wiadomości prywatne, wysyłać aktualizacje statusu, zarządzać swoim profilem i wiele więcej. Jeśli masz konto zaloguj się tutaj - w innym przypadku stwórz konto tutaj.

Zdjęcie

[Inne] Diorite - Nowy projekt silnika pod serwery Minecraft


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
225 odpowiedzi w tym temacie

#1
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


*
POPULARNY

A teraz tak na serio :D (sorry za poprzedniego trolla <3)
 
Na wstępie: (możesz pominąć)

Spoiler

 
 

 

1438614356923701010629.png

 

A więc, jak już wspominałem we wstępie, Diorite dopiero zaczyna, pomimo że tworze go aż 5 miesięcy, to dalej prawie nic tu nie działa, jednak... lubię go pisać, to wszystko.
Dlatego też, ważna informacja: Nie wiem czy ten projekt kiedykolwiek powstanie, a tym bardziej nie jestem w stanie podać żadnej przybliżonej daty wydania jakiejkolwiek użyteczniej wersji.
 

Zapraszam do wprowadzania własnych zmian w repo!

Wystraczy sforkować nasz JEDEN projekt: 

https://github.com/Diorite/Diorite

Potem już można pobrać i tworzyć pull requesty.

 

 

Plany
Jakie mam plany co do Diorite:

  • Całość oparta na "Pipeline", to oznacza że wszystkie operacje serwera będą znajdowały się w czymś przypominającym mapkę i kolejkę jednocześnie.
    • Każdy element ma nazwę, i wszystkie są w ustalonej kolejności,
    • Każdy element można usunąć.
    • Prawie cały kod diorite znajduje się w tym pipeline, co oznacza że np domyślny kod odpowiedzialny za wysłanie wiadomości na czat, znajduje się w pipeline, czyli jest tam element dodający formatowanie, i jest tam element wysyłający tą wiadomości, oba te elementy można USUNĄĆ
    • Tak samo chce by to działało dla PVP, interakcji z blokami, craftingiem ITD, co oznacza że każdy może nadpisać dowolną część serwera, kompletnie zmieniając sposób w jaki ona działa.
    • Eventy... eventy to też pipeline, z tym że domyślnie zawiera kilka dodatkowych metod i elementów imitujących prioritety, dodatkowym plusem użycia pipeline  jest to, że jako autor pluginu możesz dodać element po elemencie z innego wybranego pluginu, daje ci to możliwość idealnego ustawienia elementów dla jak największej kompatybilności.
  • Wielowątkowość. Świat dzieli się na TickRegiony, gdzie kazdy z nich ma osobny wątek, i są one dynamiczne, to oznacza że mogą się dzielić i łączyć, czyli jeden wątek może obsługiwac kilka światów, a jak zacznie lagować, to się podzieli na więcej.
    Jest tylko jeden limit, dla bezpieczeństwa zapisu mapy, jeden wątek nie może obsługiwać połowy pliku z chunkami, jeden plik ma 32x32 chunków.
  • Otwartość, znacznie więcej możliwości z poziomu API, oraz brak NMS oraz próby nie edytowania kodu Core zbyt mocno, tak by jak najrzadziej psuć pluginy, te opierające się na API powinny działać zawsze, a te na Core... tak długo jak na to Mojang pozwoli.
  • Podział na 4 projekty:
    • Podstawowe API, z wszelkimi rzeczami potrzebnymi do stworzenia typowych pluginow.
    • Część Core, z znacznie ważniejszymi częściami kodu, caly system światów entity i inne gie tego typu. Implementuje większość API.
    • Server, rozszerzający Core, wszystko co jest typowo serwerowe.
    • Client, tylko do gry na serwerach, singleplayer jeśli zostanie dodany to będzie polegał na automatycznym odpaleniu serwera na localhoscie
    Pozwoli to na pisanie pluginow pod server i clienta jednocześnie, pod jedno API.
    Server dalej będzie wspierał zwykłe clienty Minecrafta, tak samo client, dalej będzie umożliwiał grać na zwykłych serwerach.
    Jednak serwer diorite i jego client dadzą wiele dodatkowych możliwości, np dodawanie prostych bloków w trakcie gry.
     
  • Dodatkowo pod koniec procesu tworzenia chcemy dodać wsparcie dla pluginów Bukkita. (oczywiście te opierające się na NMS nie zadziałają.) Oraz sportowanie ProtocolLib-a
    Istnieją też plany portowania API Forge, jednak to może być już znacznie trudniejsze.
  • Więcej planów tutaj, + zachęcam do dodawania własnych: (lista bardzo luźna, nic co tam jest nie jest pewne)
    https://docs.google....cRsYGyb1VY/edit
    Dokument nie koniecznie jest aktualny :P

Dlaczego to tyle trwa? Bo pisze to od kompletnego 0, bez NMS, bez forge, tylko biblioteczki :)
 

Możliwości

 
A co aktualnie działa w Diorite? no to nie będzie skomplikowana lista :D

  • Bugi, bugi działają świetnie i jest ich masa.
  • Można wejść na serwer, działa on w online i offline mode.
  • Server jest pod wersję 1.8, i działa na javie 8
  • Jest konfiguracja... i można dodawać i usuwać światy.
  • Działa czat, komendy (pełne API od komend, wszystko śmiga jak trzeba) i tab-complete.
  • Świat się generuje i populuje (aktualnie tylko drzewa ;))
  • Jest już kod od tickowania świata.
  • Widać innych graczy i ogólnie entity, ale aktualnie ich pozycja nie jest poprawnie aktualizowana i obliczana. Entity dodałem coś jak 2 dni temu, więc to cud że cokolwiek widać :D
  • Są jakieś podstawy EQ, można kopać i stawiać bloki.
  • EQ działa już całkiem płynnie.
  • Mapa się zapisuje (gracze i entity już nie)
  • Jest entity itemu znikające po 5 minutach, jednak drop jest do EQ, bo entity nie jest gotowe :P
    North to dodał w trakcie pisania tematu... :D jakoś tam działa.
  • I to chyba tyle, nie ma nawet craftingu czy czegokolwiek, a atak drugiego gracza crashuje ci MC ;)
  • + całkiem sporo kodu, jednak dość lipnego, bo dalej nie gotowego, zbyt czesto się coś zmienia, by to upiększać.
  • Można już pisać pluginy, jednak API nie jest gotowe wiec tego nie polecam bo sie pewnie popsuje za kilka tygodni.

Source code

Source code jest dostępne na githubie ;)

https://github.com/Diorite

 
 

Download

INFO: Diorite jest napisane w Java 8, nie wszystkim może działać, jak macie zacofane wersje javy, dlaczego java 8? bo zanim skończę to o javie 7 nikt nie będzie pamiętał.
 

Diorite posiada też serwer testowy!

niestety administracja nie pozwala podać adresu, można pytać na pw lub odgadnąć samemu, to nie jest trudne :P

 
W miarę najnowszy build/api/wszystko zawsze można pobrać z tych linków:
(pobierasz tylko Server jak chcesz odpalić i zobaczyć, zawiera on już wszystko w sobie, a 2 ostatnie to tylko przykładowe pluginy)

Cale repo: http://last.diorite.org/
Server:  http://dl.diorite.org/
CoreMod: http://ci.diorite.org/job/Diorite/lastBuild/org.diorite$example-core-mod/
Plugin: http://ci.diorite.org/job/Diorite/lastBuild/org.diorite$simple-example-plugin/

PS: zamiast ci można pisać też build jeśli komuś tak jest łatwiej zapamiętać.
Tu skanu nie daje, po pierwsze link nie jest bezpośredni, po drugie, to leci prosto z source za pomocą jenkisna, co commit do projektu, więc to zaufanie źródło :P

 
Download javy 8 jak ktoś nie ma: 

https://www.java.com/pl/download/manual.jsp

 
Odpalamy normalnie, jak każdy inny serwer ;)
Może się scrshować itd, download będę co jakiś czas aktualizowa
 

Maven


 Diorite posiada też repo mavena, przeglądać można tutaj:

http://diorite.org/nexus/

Aktualnie są tam tylko snapshoty, bo diorite nie ma stabilniej wersji, ale już można spokojnie używać w projektach :P

Trzeba dodać tylko nasze repo snapshotów:

<repository>
    <id>diorite-snapshots</id>
    <url>http://diorite.org/nexus/content/repositories/snapshots/</url>
</repository>

I można już dodawać dependy :)

np:

<dependency>
  <groupId>org.diorite</groupId>
  <artifactId>diorite-api</artifactId>
  <version>indev-0.0.2-SNAPSHOT</version>
</dependency>

Przykładolwy pom.xml

Spoiler

 

 

Ekipa

Aktualnie tworzę to ja @GotoFinal , z pomocą NorthPL ( @nieznany1234567 )
Jak chcesz też się pobawić, po prostu ślij pull requesty, jak będą sensowe to je dodam, a Tobie dodam prawa do bezpośredniej edycji repo.
 
I dzięki @MarekPL1 za logo-nagłówek :D 
 ====
 
Stary temat jak by ktoś się nudził:
http://www.mpcforum....ta-onlydiorite/
 
 

Filmy i inne

 

Zachęcamy też do ustawienia naszej sygnatury! 

[url=http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite-nowy-projekt-silnika-pod-serwery-minecraft/][img=http://www.mpcforum.pl/uploads/images/1438614356923701010629.png][/url]

Spoiler

Poprzednie:

Spoiler

 
 

#OnlyDiorite

#TylkoDiorite

 

Wrzuć w sygne!

[url=http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite-nowy-projekt-silnika-pod-serwery-minecraft/][img=http://www.mpcforum.pl/uploads/images/1438614356923701010629.png][/url]

1438614356923701010629.png

#2
artur9010

artur9010

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1738 postów
  • GG:8174601
  • Lokacja:/home/artur9010
  • Steam:artur9010
  • Płeć:Mężczyzna

Projekt jak najbardziej godny polecenia,  sam edytowalem README :)

PS. Zapomniales o mnie w ekipie xD


Edytowany przez artur9010, 30 czerwiec 2015 - 15:23.


#3
AdamGrzegorz

AdamGrzegorz

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1654 postów
  • @AdamGrzegorz
  • GG:45849127
  • Lokacja:Sąd
  • Steam:khalit_csgo
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:Programowanie (m.in. Java, C#) w tym biblioteki .NET, Bukkit, Android SDK, UnityEngine.

Bardzo fajne, życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu go, mam nadzieje że kiedyś pobije popularne dziś silniki, przynajmniej w polsce.

 

No i oczywiście jak to zawsze, czekam na solidne API, i obsługę pluginów :D


Piszę pluginy do Minecrafta, jak chcesz coś - pisz :)


#4
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


Co jakiś czas, (minimum raz na tydzień) będę starał się tu (lub gdzieś indziej i będe linkował) wrzucać co nowego zostało dodane ;)

 

Zapraszam też osoby ze starego tematu do wypowiedzenia się:

 

 

Szczególnie pozdrawiam typowe MPC-forumowe nabijacze postów, piszące że silnik jest spoko pomimo popsutego jara.

No i tych co się przyłączyli :P


Edytowany przez GotoFinal, 30 czerwiec 2015 - 15:33.

1438614356923701010629.png

#5
YashePL

YashePL

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Lokacja:Bydgoszcz
  • Płeć:Mężczyzna

No cóż powiem to samo. Zajebi*** silnik. Próbowałem go i wszystko pięknie działa. Daję like (znowu :) )



#6
DEDi GodApple

DEDi GodApple

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:.
    ❄─────────❄
    ● HTML/PHP ●
    ● Minecraft ●
    ● Grafika ●
    ● Java 2/10 :D ●
    ❄─────────❄

1. Ile taki silnik utrzyma graczy?

2. Czy można go porównać do jakiegoś innego?

3. Czy wydajność jest lepsza niż w pozostałych?


200315.gif


#7
Wampir7858

Wampir7858

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • GG:PW
  • Lokacja:Nie jesteś Google że musisz to wiedzieć :p
  • Steam:PW
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:Programowanie, trochę produkcja muzyki i DJ'owanie
    (tylko trochę :D)

Jak będzie dobrze zoptymalizowany to przechodzę na niego :P

 

@GotoFinal albo Norczyk (@nieznany1234567)

1.Da się na nim coś robić(budować itp)

2. Da się uruchomić na javie 7, gdyż na swoim pc nie mam javy 8 (błąd podczas aktualizacji)

 

 

@Drobny edit

Można bd wam w czymś pomóc? Jestem "anty programistą javy"


Edytowany przez Wampir7858, 30 czerwiec 2015 - 15:39.


#8
nieznany1234567

nieznany1234567

    MPC Popular User

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1066 postów
  • Lokacja:/home/northpl93
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:Java
    Linux

Jak będzie dobrze zoptymalizowany to przechodzę na niego :P
 
@GotoFinal albo Norczyk (@nieznany1234567)
1.Da się na nim coś robić(budować itp)
2. Da się uruchomić na javie 7, gdyż na swoim pc nie mam javy 8 (błąd podczas aktualizacji)

 
1. Da się budować, niszczyć bloki, pisać na czacie, podstawowe akcje w ekwipunku (działa chyba wszystko poza rozmieszczaniem itemów poprzez przesuwanie z przytrzymanym lewym/prawym przyciskiem myszki) (inne rzeczy wymienione w temacie)
2. Nie da się ;x Elementy Javy 8 są prawie w każdej klasie
 

1. Ile taki silnik utrzyma graczy?
2. Czy można go porównać do jakiegoś innego?
3. Czy wydajność jest lepsza niż w pozostałych?


1. Nie wiemy, jak komuś się chce to można przetestować botami...

2. Wg. mnie jest jeszcze zbyt wcześnie żeby cokolwiek porównywać

3. Tak


Edytowany przez nieznany1234567, 30 czerwiec 2015 - 15:40.

1438614356923701010629.png


#9
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


1. Ile taki silnik utrzyma graczy?

2. Czy można go porównać do jakiegoś innego?

3. Czy wydajność jest lepsza niż w pozostałych?

trudno cokolwiek powiedzieć, bo ten silnik aktualnie prawie nic nie robi :P


1438614356923701010629.png

#10
I'm_rudy

I'm_rudy

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 291 postów
  • Lokacja:MPCForum.pl
  • Steam:vDajs
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby: 
     MPCFORUM.PL
    TS3: PGC24.PL

Silnik ma przyszłość! Jeśli powiększycie ekipe :P ­#tylkoDiorite #onlyDiorite #noSpigot #noBukkit :-P

 

Czekam na dalsze aktualizacje ;-)

 

Łap +


508w00.jpg  LICZĘ NA +

Piszesz coś do mnie dodaj @I'm_rudy


#11
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


Udostępniam też wideło z pierwszych 100 dni diorite, czyli filmik juz trochę stary :D

ale miło sie ogląda, kiedyś zrobię nowy, na np 150 lub 200 dni ;)

 


1438614356923701010629.png

#12
rzy4y

rzy4y

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów
  • GG:61525417
  • Lokacja:start.bat
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:Otrzymywanie
    Vac'ów
    I udawanie
    grafika

Zayebiste! Rozwijaj ten projekt dalej

 

 

#Only Diorite #F**k Bukkit


Dodany obrazek

Chcesz żebym zobaczył co nabazgrałeś?

dodaj @rzy4y do posta to zobacze :)

if player has name "rzy4y"

Execute command: /Give a like


#13
YTPolishDesign

YTPolishDesign

    Pijawka III

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów

Co jakiś czas, (minimum raz na tydzień) będę starał się tu (lub gdzieś indziej i będe linkował) wrzucać co nowego zostało dodane ;)

 

Zapraszam też osoby ze starego tematu do wypowiedzenia się:

 

 

Szczególnie pozdrawiam typowe MPC-forumowe nabijacze postów, piszące że silnik jest spoko pomimo popsutego jara.

No i tych co się przyłączyli :P

TO JEST FAKE! Pobrałem zrobiłem silnik start.bat na javie 7 i 8 nie działa



#14
nieznany1234567

nieznany1234567

    MPC Popular User

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1066 postów
  • Lokacja:/home/northpl93
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:Java
    Linux

TO JEST FAKE! Pobrałem zrobiłem silnik start.bat na javie 7 i 8 nie działa

 

Jakie błędy/komunikaty się pojawiają po odpaleniu? -.-


1438614356923701010629.png


#15
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


TO JEST FAKE! Pobrałem zrobiłem silnik start.bat na javie 7 i 8 nie działa

działa, na pewno pobrałeś nową wersję? z nowego downloadu?

Linki ze starego tematu nie działały, bo stary temat to był tylko żart.


1438614356923701010629.png

#16
Trobol

Trobol

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1569 postów
  • GG:33308816
  • Lokacja:Gdynia
  • Płeć:Mężczyzna

I tak nie wypali, strata czasu - jedyną osoba w Polsce która napisała swój silnik jest tepaot.


Edytowany przez Trobol, 30 czerwiec 2015 - 17:31.

100471485483933513510.png


#17
HorrormanPL

HorrormanPL

    Debiutant III

  • Members
  • PipPipPip
  • 283 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:PHP
    LINUX
    Java (dopiero uczę się ;p)
    Minecraft
    Football
    dziewczyny <333

I tak nie wypali, strata czasu - jedyną osoba w Polsce która napisała swój silnik jest tepaot.

Whaaaat? Sam osobiscie znam osobe, ktora napisala swoj silnik od zera i nie byl nim jakis tepaot czy jak mu tam ;)
@topic
Zaraz pobiore i odpale silnik ;>

Edytowany przez HorrormanPL, 30 czerwiec 2015 - 17:47.

Fyg9LHL.png
(jeżeli sygnaturka jest niezgodna z regulaminem, proszę o usunięcie, a nie dawanie warna/bana)


#18
GotoFinal

GotoFinal

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1683 postów
  • GG:52656715
  • Lokacja:gotofinaldev@gmail.com
  • Płeć:Mężczyzna
  • Hobby:http://www.mpcforum.pl/topic/1433363-diorite


I tak nie wypali, strata czasu - jedyną osoba w Polsce która napisała swój silnik jest tepaot.

przeczytaj może tak wstęp...

A o żadnym teapot nigdy nie złyszałem, a tym bardziej o jego silniku.


1438614356923701010629.png

#19
Gość_RakNieBoRak_*

Gość_RakNieBoRak_*
  • Gość

­Uuu... Czyżby kolejny silnik? :[]

Rozwijaj ten projekt. :)

Chciałbym zobaczyć także NOWE API. (chętnie też bym zobaczył nowe bloki, nowe partykuły - lecz jeszcze daallekoo od tego ^^).

 

Powodzenia wam życzę! :)

Udanych wakacji i wspaniałych chwil przed pracą.



#20
artur9010

artur9010

    MPC Popular User II

  • Postmaker
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1738 postów
  • GG:8174601
  • Lokacja:/home/artur9010
  • Steam:artur9010
  • Płeć:Mężczyzna

I tak nie wypali, strata czasu - jedyną osoba w Polsce która napisała swój silnik jest tepaot.

A on czasem nie robil latek na craftbukkicie?

Bo kojarze repo z githuba o nazwie Atlas (dawno usuniete) i tam byly latki do craftbukkita.






0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników